2017. március 24., péntek

Homonnay Gergely: Puszi, Erzsi!

Dióhéjban: történet a macskáról, aki meghódította a magyar médiát, és jelenleg Budán éli mindennapjait teljes kényelemben. Divatdiktátor, politikus és életviteli tanácsadó, aki már könyv formájában is tanítani próbálja a kétlábúakat, azaz minket, embereket.

Gondolataim:
Kicsit szégyellem magam, amiért még nem hallottam Erzsébet Fenevadova életéről és munkásságáról. Én nem a közösségi portálokról értesültem a könyvéről, hanem a könyvesboltban és a könyvtárban. Eleve a cím is magához vonzott: előszeretettel olvasom a magyar kortárs műveket, így nem volt kérdés, hogy egyszer elolvasom. Emellett aranyosnak vélem ezt a rövidke, ám de annál inkább lényegre törőbb címet. Amikor megláttam a borítót a cirmos bundájú cicussal, akarom mondani leendőbeli elnök asszonnyal, rögtön elvarázsolt az imádni való pofijával. És ki ne akarna egy ilyen szép, sokoldalú cicáról olvasni?

Erzsi a párkányomon.
Azt még az elején szeretném letisztázni, hogy amint megtudtam, hogy Erzsi ilyen híres, felkerestem a Facebook-ját és az Instagram-ját, hogy a közösségi médiában is követhessem. Képeit és videóit megcsodálhassam, további történeteit olvashassam, és mert úgy általában véve, imádom a macskás képeket, posztokat és minden egyéb mást.

Nos, a történet igen sokrétű. Mindamellett, hogy megismerhetjük Erzsébet jellemét, kénye-kedvét és viselkedési formáját, egy nagyon erős kritikát is kapunk a társadalom, a politika, a hírességek és a mindennapi életünk görbetükrében bemutatva. Mindezt egy budai úri-macska „szemén” keresztül.

Erzsi kalandjai nagyon aranyosak, igaz gazdájával szolgájával nem mindig felhőtlen a kapcsolata. Bár Gergely sokszor egy obszcén beszólással illeti a Victoria’s Secret modell-macskáját, úgy vélem elég sok időt tölt vele, és nagyon szereti, ha ilyen jól ismeri kis kedvencét.
Az én elképzelésem szerint is valahogy így gondolnak magukra
 a macskák: királyi akarattal, nemességgel, és énközpontúsággal. De ami ebben a legérdekesebb, hogy talán nem csak Ők ilyenek, hanem mi, emberek is. Sokszor velünk is megesik az, hogy többnek gondoljuk magunkat másoknál. Pedig nekünk nem az oroszlánok vannak a felmenőink között…

Humoros hangvételű, szarkasztikus, és nagyon mai. Egyszerű nyelvezetével, rengeteg szlenggel és a jelenlegi világhelyzettel nagyon üt. Főleg, hogy egy macskaköntösbe bújtatott könnyed és kellemes olvasmány.


Nyilván nem gyerekkönyv, tehát inkább az idősebb korosztálynak ajánlom, úgy 16-tól fölfelé. Hangulatos, tele van macska-poénnal, amin sokszor felnevettem. Nem csak politikai, de önkritikai elemekkel is tarkított mű; egy négy lábú, cirmos bundájú nőstény cica élete és kampánya egy kötetben. Aki meg már régóta követi Erzsit, annak feltétlenül ajánlom, hogy olvassa el mindazt, amit Gergellyel leíratott. :)

Puszi, Tinah!

Ui.: Kedves Erzsébet! Én is nagyon szeretem a tonhalat! :) Na, puszi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése