2017. június 12., hétfő

Jennifer L. Armentrout: Ónix

Dióhéjban: Katy és Daemon kapcsolata erősödik - a köztük lévő kapocs megkérdőjelezhetetlen, ám a lány vívódik; lehet, hogy a fiú csak a kapcsolódásuk miatt kedvesebb vele? A Védelmi Minisztérium emberei mindenhol ott vannak, ráadásul az új iskolatárs, Blake is elég furán viselkedik. Minden a feje tetejére áll, és senkiben sem bízhatnak.

Gondolataim:
Frissen a könyvtárból. :)
Kezdeném ott, hogy az akciójelenetek, a fordulatok hatalmas sebességgel váltakoznak; csaták, rejtélyek és rengeteg felmerülő probléma - végig kíváncsian követtem az eseményeket, fogva tartott a cselekmény. Ám, Katy és Daemon kapcsolata lassan alakult ki, ami nem is lenne baj, csak olyan döcögőssé vált a huzavona közöttük, hogy beleőrültem. Aranyos párbeszédeik, romantikus pillanataik szívmelengetően hatottak rám, csupán Katy önmarcangolása volt túl sok néha. Nem azt mondom, hogy rögtön csapjanak bele a lecsóba, és teperjék le egymást, de azért a földönkívüli problémák mellé (amiből volt bőven) a kevesebb dráma valahogy komfortosabb lett volna. 😄
Humorral, komolysággal, és tengernyi titokkal megfűszerezett történet, ami addig nem hagy nyugtot az Olvasónak, amíg a végére nem ér.
– Szeretek a párnád lenni – ismerte be mosolygós hangon. – Még akkor is, ha összenyálazol."
Reflektorfényben: Katy Swartz és Daemon Black. Nyilván a főszereplők kapják a legnagyobb hangsúlyt, de csalódottan csuktam be a könyvet, hiszen a mellékszereplők nagyon kevés jelenetet kaptak. Megértem, most minden Katy képességei körül forog, na meg az irritáló Blake körül, aki felbukkant, és elvette a többi karaktertől a teret. Ezért kissé komor az Ónix hangulata; Dee-ről és Katy többi barátjáról alig kapunk infót, továbbá kb. semmi interakció nem történik közöttük. Sajnáltam, de ez is benne van a pakliban, ha meg kell ismertetni főhősnőnk hirtelen szerzett „különös" képességeit. Katy picit most irritáló volt, de elnéztem neki, hiszen hatalmas felelősség nehezedik a vállára. Daemon végre megmutatja igazi mivoltát, kiderül, hogy több is szorult belé cseppnyi védelmező ösztönnél. Blake-ről inkább nem írok semmit, legyen elég annyi, hogy legszívesebben agyonütöttem volna.. na, nem vagyok én ilyen erőszakos, de ha valaki ekkora tuskó.. 😄 A Dee-pillanatok pedig rettentően hiányoztak, hiszen hatalmas figura.
„Egy láthatatlan óra ketyegett a fejem felett, a saját, személyes ítéletnapomig hátralévő időt mutatta, és senkit nem hibáztathattam, csak magamat."
Kettő hibát tudok a könyvből felhozni, ami megragadta a figyelmemet.

SPOILER ELEJE
Az első egy fordítási hiba, ami nem túl nagy, ám kissé viccesen hangzik.
Amikor Katy elárulja Blake-nek, hogy tudja a kilétét, és azt hogy mi köze a Védelmi Minisztériumhoz, váratlanul bekopog Dee. Blake kényszeríti Katy-t, hogy küldje el Dee-t, aki az ajtón keresztül kiabálva válaszol. Az egyik idézet így szól: „- Ne csináld már! - sírta Dee. - A telefonodat sem veszed fel..." - 389. oldal. „Sírta Dee" Már miért sírt volna Dee, amikor oltári dühös? Nos, igen, ez egy fordítási hiba. A 'cry' angol ige igaz, hogy azt jelenti, 'sírni', de van egy másik fordítása, ami annyit tesz: kiáltani. És sokkal valószínűbb, hogy Dee kiáltott egyet Katy-nek, hogy az ajtón túl is meghallhassa a mondanivalóját. Nem olyan nagy probléma, de elég érdekesen hangzik így a mondat..😄

Szeret, nem szeret...

A másodikat az írónő vétette.

Adam halála után Katy kisétál a tóhoz, Daemon utánamegy. A következő gondolat fogalmazódik meg Katy-ben: Nyugtalanság ébredt a bensőmben. Most megöl, és útközben elrejti a testemet? Durva megoldás, de valószínű is, azok után, amit okoztam." - 410. oldal. Nos, aki olvasta a sztorit, nyilván tisztában van vele, hogy ha Katy meghal, akkor Daemon is, mivel a kötésük miatt egyszerre dobog a szívük, és egyszerre is halnak meg. Tehát színtiszta képtelenség lenne, hogy miután Katy-t megöli, a fiú még el is rejti a holttestét.. hiszen azon nyomban ő is vele együtt halna. Előfordulhat, hogy a lány csak a pánik miatt gondol erre, de szerintem itt inkább arról van szó, hogy egy kis figyelmetlenség történt.. biztosra nem tudhatom, de mindenesetre érdekesen jött ki.
SPOILER VÉGE

A hibáktól, és a kis vontatottságtól eltekintve élvezhető történet volt, végig kíváncsian vártam a következő lépést. Különleges, és érdekes, alig várom, hogy folytathassam.

Hivatalosan is Luxen-rajongó lettem. 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése