2018. január 12., péntek

Újévi Fogadalmak - Book Tag

Sziasztok!

Boldog Újévet Nektek! :) Tudom, már több, mint egy hét is eltelt január 1-je óta, de eddig nem volt alkalmam, hogy itt, a blogon is hivatalosan köszöntselek Titeket 2018-ban.

Már a 2017-es évzáró bejegyzésemben említést tettem pár olyan könyvre, amit idén szeretnék elolvasni. (Ha még nem olvastad, ITT bepótolhatod. :) A mai napon viszont egy Book Tag-et hoztam, amiben szempontok szerint mutatom be az évi könyves terveimet, ugyanis a napokban Réta, a HaBár, a könyves kocsma bloggerinája felkért rá, hogy töltsem ki. Az Ő válaszait ITT olvashatjátok. :)
Nagyon megörültem a lehetőségnek, mert I-M-Á-D-O-M a könyves tageket, na meg, szerettem volna valami 2018-as bevezetőt, még akkor is, ha nem szoktam túl sok mindent megfogadni az újév kezdetén.


Nem is szaporítanám tovább a szót, lássuk a 'könyves fogadalmaimat' az Újévi Fogadalmak Book Tag keretein belül. ;)

1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle
Féligazság, hogy még nem olvastam Cassandra Clare-től, ugyanis három éve már, hogy belekezdtem a Csontvárosba - amit akkor félbe is hagytam.
Egyik barátnőm olvasta akkor, az egész sorozatot imádta, így nem volt kérdés: én is kíváncsi lettem a tartalmára. Nos, nem igazán kötötte le a figyelmemet, továbbá a fantasy-k terén sem volt túlzott jártasságom (mára már azért olvastam egy-két lényről).
De elhatároztam magamat: "Ha ennyi ember rajong az írónőért és az Árnyvadászaiért, akkor adnom kéne a Végzet Ereklyéinek egy második esélyt."
Talán a sors fintora, hogy karácsonyra (a Vörös pöttyös Szeretetcsomagban) Willie-től a 4. részt, a Bukott angyalok városát kaptam meg. Majd meglátom, mennyit változott az ízlésem három év alatt. :D

2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni
Szerintem körülbelül 10 éve csücsül Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg című könyve a
polcomon. Mindig halogattam az elolvasását, mert úgy éreztem, még nem jött el az ideje annak, hogy elolvassam. Most érzem azt: itt az idő.

3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni
Már tavaly óta érdekel a Büszkeség és balítélet Jane Austen-tól. Karácsonykor ajándékba kaptam Polly Shulman: Rajongás című regényét, amiben a rajongás tárgya Jane Austen klasszikusa.
S mivel ez is kissé sorsszerűen érintett, úgy gondoltam, ebben az évben belevetem magamat a sokak által szeretett Büszkeség és balítéletbe. :)

4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni
Nem vagyok újraolvasós, ezért erre a pontra nem tudok konkrét választ adni. Mindig más és más könyvekre vágyom. :)

5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre
Lassan egy éve szereztem meg Colleen Hoover: Slammed - Szívcsapás című könyvét, ami már jó rég óta érdekel. Ekkor általában megkérdezik, hogy ha ennyire érdekel, miért nem olvastam már el korábban. Hát, akinek ismerős az a helyzet, amikor újabb, és újabb szuper könyvek jelennek meg, és a könyvtárban is csak arra várnak a kötetek, hogy hazahozzam őket, az megérti, miért nem olvastam el eddig. Mindent el szeretnék olvasni minél előbb, és ami már ezer éve várólistás, az valahogy elfelejtődik, és háttérbe szorul.
Ezért a Slammed - Szívcsapás remélhetőleg 2018 folyamán az olvasmánylistámra kerül.

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél
"Én, Trónok harca nélkül."
Forrás.
Beterveztem a Trónok harcát! Na, nem vagyok biztos benne, hogy tényleg elolvasom ebben az évben, de mivel a 8. évad csak 2019-ben jön, *sad face* és amúgy is kíváncsi vagyok George R. R. Martin könyvsorozatára, ezért tervezgetem elolvasni. Aminek kötetei ugye több, mint 900 oldalasak, szóval igencsak vaskosak. :D
Több szépséges perc Jon Snow-val, és a többiekkel. :)
Meglátjuk, meglátjuk, hogyan alakul majd az évem.

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél
John Green könyvei gyönyörű
magyar borítókat kapnak.
JOHN GREEN! Elhatároztam: az összes eddigi magyarul megjelent könyvét elolvasom. Méghozzá márciusig szeretném elolvasni azt a pár könyvet, amit még nem olvastam tőle - ugyanis jön a tavaly debütált Teknősök végtelen sora magyar nyelven. :)
2017-ben kettő (azaz inkább három) könyvet olvastam tőle:
- Csillagainkban a hiba (értékelés ITT)
- Alaska nyomában (értékelés ITT)
- Hull a hó (novella)

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén
Három könyvet kaptam karácsonyra, az egyiket említettem az 1. pontban.
A másik kettőt is tervezem idén elolvasni:
- Elle Kennedy: The Score - A pont című humoros, romantikus regényét, az Off-Campus harmadik részét.
- Polly Shulman: Rajongás című könyve pedig Jane Austen klasszikusa miatt van a várólistámon.
Már alig várom az olvasásukat! :)

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2018-ban fogsz
Jessica Park: Flat-Out Love - Szeretni bolondulásig című sorozatát szeretném elkezdeni és be is fejezni ebben az évben. Tavaly az iskolai versenyen nyertem meg az első részt, és azóta megszereztem a feledik részét is. Ez a sorozat is már jó ideje várólistás, ezért szeretnék végre időt fordítani rá. Főleg mert a fülszövege nagyon érdekesnek hangzik, és egy jó kis Rubin pöttyös könyvvel (esetünkben könyvsorozattal) nem lehet nálam mellélőni.

10. Egy megkezdett sorozat, amit be fogsz 2018-ban fejezni
A sorozat harmadik része.
Az egyik kedvenc sorozatomat, a Stage Dive-ot fogom idén befejezni, ugyanis már nálunk is megjelent a Deep - Tónus Kylie Scott-tól. Őszintén, Ben története annyira nem érdekel, de azért szeretném befejezni a sorozatot, ha másért nem, a többi szuper karakter miatt.
Állítólag ez nem a sorozat teljes vége, ugyanis érkezik majd belőle spin-off, de az mégsem ugyanolyan. Tehát a rockbanda történetének a végére érek 2018-ban.

11. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?
Tavaly 102 könyvet olvastam el, és idén még többet szeretnék. Úgy tervezem, hogy elolvasok 150 kötetet, ami nem kis szám, tudom. :D
A minimum idén is a 100 könyv, de remélem, hogy annál még többet el tudok majd olvasni. Ezek részben mesekönyveket tartalmaz, és rövidített angol regényeket - mindkét stílust, műfajt kedvelem. Na, meg könnyebben tudom teljesíteni az olvasási tervemet. :)

12. Bármilyen egyéb célkitűzés?
Nem tűzök ki nagy célokat, ugyanis tudom, hogy úgysem tartanám be őket. Elhatározásokat meg év közben is tehetek, nem kell ahhoz egy új év kezdete, hogy én magam új dolgokba fogjak.
Bízom a sikerekben gazdag évben, még akkor is, ha nehézkesen indult 2018. Szeretném jól érezni magamat, szeretnék sokat írni, olvasni, a szeretteimmel lenni. Csak ennyit szeretnék. :)

Ennyi lett volna ez a kissé kései tag, s mivel jócskán Újév után írtam meg, nem szeretnék rá senkit sem kihívni. Viszont, ha bárkinek kedve van hozzá, töltse ki nyugodtan! :)

Nektek milyen olvasási terveitek vannak? Mit szeretnétek idén olvasni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése