2017. december 31., vasárnap

Ilyen volt 2017, és ez várható jövőre...

Sziasztok! :)

Így december utolsó napján gondoltam írok egy kis összegzőt az évemről, hiszen a 2017-es év igazán meghatározó volt számomra. Kezdve a blogom létrehozásával, az új kapcsolatokon át, a sok-sok pozitív élménnyel és negatív tapasztalatokkal együtt egy igazán különleges évet zárhatok. Rengeteget tanultam az év során, számtalan új érzéssel és gondolattal gyarapodhattam. Végérvényben sikeres 365 nap volt az összes mély-, és csúcsponttal. És remélem, hogy a 2018-as év még fantasztikusabb lesz.

Elsősorban írnék pár szót a személyes élményekről, amik meghatározták 2017-et.
Visszaemlékezve, úgy kezdtem az évet, 2017. január 1-jén, hogy vettem egy forró fürdőt a Szilveszteri-buli után. :D Tudom, ez egyáltalán nem olyan fontos momentum - én mégis - fontosnak tartom megemlíteni. Emlékszem, mennyire fura volt belegondolni, hogy lassan 17 éves leszek, és picit rettegéssel gondoltam a 2017-re, hiszen még nem tudtam, mit várjak az évtől. Nos, kár volt tartani tőle.

Az év első fele nagyrészt tanulásról szólt, meg ugye a blogommal való ismerkedésről. Miután februárban jól elbíbelődtem a Lapok közé rejtőzve szerkesztésével, tavasszal rengeteg programon vettem részt, amelyekről élménybeszámolót is írtam az Olvasók számára. A tavasz érzelmileg is megújított: kisebb-nagyobb érzelmi löketek sorát tapasztaltam meg. De mindenestül úgy éreztem, hogy eddig ilyen jó tavaszom még nem volt. :)
Írtam az iskolaversenyről, amin szuperül szerepeltem, a diáknapról, ahol tojást sütöttem, a könyvtári Star Wars világnapról, amit a könyvtár Facebook oldala is megosztott, életem első paintball-járól, ami nem az én sportom, az iskolai nehézségeimről, ami rengeteg diákot megosztott, és az egész tavaszt átölelő programjaimról.
Aztán ahogy beköszöntött a nyár, úgy ezek az élménybeszámolók megtizedelődtek, de azért írtam egy-két eseményről. Leginkább pihentem, olvastam, és strandra jártam, emellett lehetőségem volt új kapcsolatok kiépítésére is. Igen, Boti, rád gondoltam, hiszen mindig jöttél velem strandra. :D
Lehetőségem nyílt egy színvonalas néptánc együttesről írni, segítőként részt venni egy csapatépítő programon, anyukámmal dolgozni, és bolhapiacozni, a könyvtárban közösségi munkára jelentkezni, a Balatonon sütkérezni, és végignézni a Trónok harca 7 évadát pár hét alatt. :)
Ezek után az ősz úgy elröppent, mint egy kismadár, és a könyves értékeléseim mellett nem igazán írtam élménybeszámolókat.
Két viharos hangvételű bejegyzés született: az egyik az iskolai életről, a másik a matektanáromról. :D Mondanom sem kell, az ismerőseim nagyban osztogatták a Facebook-on, és kicsit attól féltem, hogy a végén az igazgatói irodában kötök ki. Végül nem lett belőle semmi.
Őszi élményeimet pedig az 5 dolog, amit meg kell tenned ősszel... keretein belül írtam le, továbbá egy kisebb sorozatot készítettem a Halloweenre Hangolódás érdekében. :) Novemberben a blogomat a Tea Break Award - A Teaszünet Díjon jelölték, amit Freakin Mockingbirdnek köszönhetek, a Magamban beszélek blog bloggerinájának. :)
A november vége, és december kb. egésze a Karácsonyra való készülődésről, és az iskolai vizsgákra való tanulásról szólt. A Karácsonyi Book Tag-en kívül nem sokat 'törődtem' a blogon az ünneppel, mert őszintén bevallva, nagyon el voltam foglalva a meglepetések előkészítésével.
Iskolai adventi vásár, Budapesti Karácsonyi Vásár, osztály-ajándékozás, Mamával teázás, és sok-sok más program töltötte ki az időmet, ami miatt kevesebb időm volt blogolni, de remélem, nem haragszotok emiatt. Kellett ez a kis idő a szeretteimmel. :)
Nem is beszélve a Karácsonyról, ami fantasztikusan, boldogsággal telt, és még ma este hátra van a Szilveszteri-buli, ami egy szuper lezárása lesz ennek a nagyon is eseménydús és különleges évnek.

S mivel a Lapok közé rejtőzve nem csupán az élményekről, gondolatokról szól, ezért szeretnék tenni egy könyves kitérőt, amiben az év meghatározó köteteiről írok egy-egy sort. És hogy mi várható 2018-ban? A továbbiakban kiderül! ;)

2017. meghatározó könyvei olvasási sorrendben:

1. Sarah J. Maas: Üvegtrón-sorozat
Ez az a könyvsorozat, amiről mindig így vélekedtem:
„- Nekem ez biztosan nem tetszene!". Nos, tévedtem, ugyanis egy hirtelen indíttatásból mégis megvettem az első részt, ami meglepően tetszett. Az sem túlzás, ha azt mondom: imádtam. Az Üvegtrón után megvettem a többi részt is, és novemberben előrendeltem az ötödik részt, az Empire of Stroms - Viharok birodalmát, amit jelenleg is olvasok. :) Sarah könyvsorozata lett a legkedvesebb könyvsorozatom.

2. Michael Gibney: Sous chef
Azért említem meg ezt a könyvet, mert recenziós példányként kaptam a Twister Media Kiadó jóvoltából, és az értékelésébe/ismertetőjébe beleadtam apait-anyait. Kritikus szemmel vizsgáltam a könyv egészét, és büszke vagyok a végeredményre. Még akkor is, ha visszagondolva szerintem nem ezt várták tőlem, de a lényeg, hogy rengeteg munkám van benne. :)

3. Simon Márton: Polaroidok
88 oldalas könyv, mégse tudom befejezni.
Mert annyira szeretem, hogy állandóan újraolvasom, belelapozok, elmélkedek. Simon Márton megszerettette velem a haikut - pedig tudat alatt már a kötet olvasása előtt is szerettem. Ugyanis én magam is írtam már hasonló stílusban.
Az Instagramon számos kép található a kötetemről, párat itt is hagyok. ;)

  

4. Jennifer L. Armentrout: Obszidián
Az első rész nagyon, de nagyon tetszett; a karakterekkel együtt, a történeten át. Aztán ahogy a Luxen-sorozat folytatódott tovább, egyre inkább ellaposodott számomra. Kezdtem megutálni a világát, és az egész szereplőgárdát.
Haragudtam, mert nem erre számítottam,
haragudtam, mert *mindenki kedvence,
haragudtam, mert nekem nem tetszett,
és haragszom, mert ezek után még érdeklődöm a sorozat után.
Na, jó Daemon és Katy egyáltalán nem érdekel, ellenben Dawson és Bethany na meg Hunter és Serena. Úgy érzem, az arumokat jobban fogom kedvelni. :D
*tudom, vannak kivételek

5. Rácz-Stefán Tibor: Túl szép
Elfogadóbbá tett ez a könyv. Félreértés ne essék, eddig sem volt problémám mások identitásával, de ezután a kötet után már végképp nincs.
Szívmelengető érzés volt betekinteni a két fiú gondolataiba és vágyaiba. Szomorú, hogy sokan felszínesen ítélkeznek azok felett, akik melegek. Szomorú, hogy a mai modern világunkban is akadnak olyanok, akik nem tudják elfogadni mások érzéseit és ahelyett, hogy a maguk dolgával foglalkoznának, bántják azokat, akik nem tehetnek érzéseikről/önmagukról. Miért kell mások érzéseit kifigurázni, ócsárolni? Man, none of your business.

6.-7. John Green:
-> Csillagainkban a hiba
Befogom a fülemet, és nem veszek tudomást a hype, Tumblr, nyálas, cukormáz, stb. jelzőkről, amikkel ezt a könyvet szokták illetni.
Szeretem. Oké? Oké! :D
John Green egy fantasztikus író, és a Csillagainkban a hiba is úgyszintén fantasztikus. 
Egy nap alatt kiolvastam, és nagyon megindított. Úgy érzem, egy röpke szerelmi történettől sokkal több, és ez tette különlegessé számomra az olvasását.
Nem ragozom tovább, tényleg nagyon-nagyon szeretem.

-> Alaska nyomában
A másik olyan kötet, amiről igencsak megosztóak a vélemények. Én ezt is szeretem. Nagyon.
Igazából mindent szeretek, amit John Green ír, bár még nem olvastam minden könyvét. Lehet elfogult vagyok, de mindig megérintenek az írásai.
Egy gondtalannak tűnő, fiatal lánynak is lehetnek hatalmas problémái. Még a legdögösebb, legérdekesebb lánynak is...
Erősen ajánlom ezt a könyvet.

8. Matthew Quick: Boy 21
Miért említem meg ezt a könyvet? Mert lehet, hogy tulajdonképpen egy elmélkedős regény, és nincs benne semmi izgalom, én mégis faltam az oldalait. Nagyon mély történet, és nem gondoltam volna, hogy furcsasága ellenére szeretni fogom. De talán éppen ezért nyert meg magának.


9. Marie-Aude Murail: Tartós hullám
Megindító történet, ami nagyon is valóságos. Halottunk már olyan fiatalokról, akiknek nem engedték, hogy azokká váljanak, akikké szeretnének? Ugye, hogy igen? Ez a kötet is egy ilyen fiúról szól...

10. Nicola Yoon: Minden, minden
Jaaaj, tudom, tiszta hype könyveket mutatok most be. :P
Lerágott csont, vagy nem, én akkor is meghatározó könyvnek gondolom. (Igaz még nem írtam róla értékelést.)
Anyukámtól kaptam ajándékba, aki filmen látta először. Nagyon tetszett neki, és gondolta velem is megnézeti, mire én ezt válaszoltam: „Előbb elolvasom a könyvet, csak az a baj, hogy a könyvtárban sosincs bent - megvenni meg most nem akarom, nincs rá keretem."
Így meglepetésként kaptam meg Anyutól. :)
Itt sem a szerelmi szálat éreztem fontosnak, noha természetesen az is lényeges pontja. Leginkább a szülői túlféltés, és a világtól való elszigetelt életmód türemkedik ki. Hiszen milyen az az élet, amikor egy burokból tekingetünk kifelé? Mr. Waterman (Maddie tanára) fogalmazta meg a könyv mondanivalóját egy jó kis metafora alapján:
„De hogyan fogja elfogyasztani szegény űrhajós ezt a pompás lakomát, ha a fején van a sisakja?"
Elgondolkodtató regény, amit csak ajánlani tudok. :)

Megjegyzés: 2017-ben
102 darab könyvet olvastam ki,
amelyből
48 darab romantikus,
41 darab Könyvmolyképzős,
26 darab fantasy
és 18 darab mese. :)

Ami 2018-ban várható:

Több könyvet is szeretnék elolvasni, de a most következő felsorolásban lévő kötetek lebegnek a szemem előtt leginkább:
  • Benjamin Alire Sáenz: Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában
  • Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg
  • Jessica Park: Flat-Out Love sorozat
  • J. K. Rowling: Harry Potter sorozat
  • John Green összes magyarul megjelent könyve
  • Marie-Aude Murail magyarul megjelent könyvei
  • angol nyelvű regények
Tudom, nem fogtam magam vissza a bejegyzés terjedelmét illetőleg. :D
De aki eljutott ideáig, annak szeretném megköszönni, hogy olvas, és velem tart egy-egy bejegyzésemben.
Több, mint 20.000 blog-kattintással, kicsivel több, mint 130 lájkkal a Facebook-oldalamon, és sok-sok pozitív visszajelzéssel zárom a 2017-et, amit Nektek köszönhetek.

Köszönök mindent Kedves Olvasók! :)
Kívánok Sikerekben Gazdag, Boldog Új Évet! Jövőre újra találkozunk! ;)

2 megjegyzés:

  1. Sziaa!
    Jujj, de jó volt olvasni az évedről :))) Ami miatt igazából írok hozzászólást, az az, hogy el szeretnéd olvasni az Ari és Dantét - nekem ez nagyon gyorsan megtörtént, és én nagyon imádtam, szerintem neked is tetszeni fog :)
    Minden jót 2018-ra, sok sikert a bloghoz, a könyvekhez meg úgy általában mindenhez :)
    FMBxxx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Már nagyon rég óta halogatom, és úgy érzem, itt az ideje az olvasásának.:3
      Köszönöm szépen a jó kívánságokat, remélem Neked is sikeresen fog telni 2018! :)

      Üdv, Tina:)

      Törlés