2018. február 20., kedd

Jessica Park: Flat-Out Love - Szeretni bolondulásig

Dióhéjban: Julie egy félresikerült albérlet választás miatt anyja régi barátnőjének családjához kényszerül költözni. Ám, azt nem is sejti, hogy az őt elszállásoló Watkins család mondhatni, egy kissé furcsa. Minden titkuk ellenére azonban a lány jól érzi magát náluk, hiszen Matt Watkins-szal, a szuper zseni (és szuper kocka) fiúval is megismerkedik - mégis Julie szíve inkább az idősebb Watkins fivérért, Finnért dobog. Igaz, Finnel személyesen még nem találkozott, de az Interneten keresztül csodásan megérti a lány érzelmeit. Minden szép és boldog pillanat ellenére, a szerelem tartogat Julie számára egy-két nem várt meglepetést...

Gondolataim:
Éreztetek már úgy, hogy egy könyv segített egy adott helyzetben? Előfordult már veletek, hogy egy karakterrel annyira azonosulni tudtatok, hogy az már félelmetes volt? Nos, velem ez most megtörtént. A Szeretni bolondulásig teljesen rabul ejtett, a főszereplőben, Julie-ban pedig megpillantottam saját magamat.
Julie egy görbe tükör számomra: egy fiatal lány, akinek vannak céljai, aki erős és megingathatatlan a siker felé vezető úton. Egy 18 éves lány, aki az ambíciói mellett tud szórakozni, kikapcsolódni és társasági életet élni. Arra gondoltam, ez a lány akár én is lehetnék, ha picit változtatnék a dolgokhoz való hozzáállásomon. Párhuzamot vontam közte és köztem, és elhatároztam, hogy én igenis megvalósítom önmagamat, igenis az leszek, aki belül vagyok. Ahogyan azt Julie is teszi a történetben.

Tehát nagyon nehéz elfogulatlanul beszélnem erről a történetről, mert olyan szinten hatással volt az életemnek egy bizonyos szakaszára, hogy lelkileg is kötődöm hozzá. Rengeteg dolgot átgondoltam általa, sok olyan érzés tört fel belőlem, amit nagyon mélyen elraktároztam magamban. Olyanok is, amiket azt hittem, le tudok tagadni önmagam előtt, amikről talán még magamnak is hazudtam.

Miért is oly elragadó és egyben valóságos ez a történet? Mert a szereplők egyediek, mégis rendelkeznek azokkal a tulajdonságokkal, amiket akár bennem, Benned, mindenkiben megtalálhatunk.
Julie az a lány, aki szívesen tölti az idejét társaságban, imád kommunikálni, van véleménye a világról és meg akarja fejteni a körülötte élőket. Matt egy visszahúzódóbb, ám nagyon is okos és humoros személyiség, akinek a gondolatai figyelemre méltóak - csak az a baj, hogy ezeket általában titkolja - Julie pedig próbálja megfejteni őt.
- (...) Szenvedélyt, vonzódást, letagadhatatlan köteléket akarok. Érted, hogy értem? Mindent akarok. Végeztem az átlagossal és a középszerűvel."
- Julie
A főszereplőkön túl az érzelmek bemutatása is teljesen életszerű: az a periódus, amikor két fiatal között kialakul a barátság, majd a szerelem, szerintem egy igazán varázslatos időszak. Ismerős volt számomra minden érzelem, amit Julie átélt: a még lappangó érzelmek, amiket nem vesz észre az ember, az apró jelek, amiket elnyomunk, vagy épp letagadunk még önmagunk előtt is.
       A lány érzelmi vívódásai, hullámvölgyei, és elképzelései megragadták a gondolataimat. Elgondolkodtam a saját életemen, életvitelemen és érzéseimen. Mondhatni „lementem alfába" és próbáltam megfejteni, mi az, ami ennyire elgondolkodtató ebben a könyvben; mi az, ami miatt önmagamra vetítettem ki a történet momentumait.

Mint általában minden Rubin pöttyös könyv, ez a kötet sem kizárólag a szerelemről, és a romantikáról szól. Számos érzelmi/társadalmi kérdést vet fel az írónő a sorok között, mint például a családi összetartás fontosságát, a gyermekkori traumák által okozott sebeket, a depresszió nehézségeit és a világ elől való menekvést. Ez csak egy töredéke mindannak a lényeges tényezőnek, ami ennek a kötetnek a lapjai közé van rejtve. Ezért szeretem az ilyen típusú regényeket: nem csak a fantasztikus, szivárványos szerelemről szólnak, hanem az élet keserű oldalát is bemutatják. Mert való igaz, a könyvek kiutat jelenthetnek az életünk nehéz időszakaiból, de sosem felejthetjük el azokat a negatív hatásokat, amik akarva-akaratlanul is az életünk részei.
       Jessica Park egy keserédes történetet írt két fiatalról, akik még keresik az önmagukhoz vezető utat, és akik a saját démonjaikkal küzdenek meg nap mint nap. Olyan problémákat vonultat fel, amik mindenki életében előfordul(hat)nak és olyan pszichikai nehézségeket mutat be, amik egy átlagos tinédzser mindennapjait jellemzi. Szóval a kikapcsolódáson túl rengeteg érdemleges gondolatot képes ébreszteni az Olvasóban a történet, ami véleményem szerint a jó könyv egyik jellemzője.
– Jogod van úgy érezni, ahogy csak érzel."
- Matt apja
És hogy mitől különleges ez a sztori? Mi teszi ennyire egyedivé? Szerintem ez csak attól függ, mennyire tudjuk átérezni a könyvben felvázolt szituációt, mennyire tudunk azonosulni a karakterekkel. Az én meglátásom alapján bármelyik könyv lehet különleges a számunkra, a lényeg, hogy megkapjuk azt a pluszt, amire szükségünk van. Ha egy könyvben megtaláljuk azt, ami foglalkoztat minket, ezt fokozva: megtaláljuk a saját „tükörképünket", akkor az a kötet kiemelkedő lesz a szemünkben.
Az írónő szavai a könyv elején. :)
Számomra egy hatalmas fordulópont volt ez a regény, ugyanis számtalan kusza gondolatomat, kérdésemet segített helyretenni és megválaszolni. Mondhatni, egy érzelmi bomba robbant bennem a könyv befejezésekor. :)

Tehát miért is ajánlom a Szeretni bolondulásig című romantikus olvasmányt? Azért, mert hiszek abban, hogy ha nekem segített és teljesen magával ragadott, akkor talán másnak is a kedvére lesz, esetleg más is meglátja benne azt, ami különlegessé teszi.
Továbbá azért is ajánlom ezt a könyvet, mert ahogy azt ki lehetett bogozni az értékelésemből: komoly témákat pedzeget, emellett humoros és kellemes kikapcsolódást nyújt. 

Megéri leemelni a polcról, hogy belevesd magad ebbe az elragadó történetbe! ;)

Egy zene, amit érzelmileg a könyvhöz tudok kapcsolni:
Bring Me The Horizon - Can You Feel My Heart

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése