2018. december 21., péntek

Karácsonyi Tag - Zengjen a Last Christmas!

Sziasztok! :)

A napokban Poszáta, a Magamban beszélek blog bloggerinája kihívott a Karácsonyi Tag-re, aminek hihetetlenül megörültem. Tudni kell rólam ugyanis, hogy már alig várom a Karácsonyt; készülődök ezerrel a meglepikkel, a karácsonyi dalok megállás nélkül szólnak a háttérben, és Anyuval már a sütiknek is hozzáfogtunk. Szóval nagyon izgatott vagyok, nem győzöm számolni a napokat a nagybetűs KARÁCSONYIG. :)
A tag keretein belül megtudhatjátok milyenek a karácsonyi szokásaim, milyen zenéket hallgatok és hogy mit gondolok erről a gyönyörű ünnepről. Szó lesz Rudolfról a rénszarvasról, akiről időközben kiderült, lehet hogy lány, továbbá azt is megtudhatjátok, mi a véleményem a halott fenyő állításról. Kedvet kaptatok? Tartsatok velem ebben a kérdezz-felelek bejegyzésben! ;)
Poszáta válaszait IDE kattintva leshetitek meg.


1. Kedvenc karácsonyi filmed?
Amit minden év Karácsonyán szívesen megnézek: Barbie mesés Karácsonya. Én nem értem, hogy sokan miért húzzák le ezt az animációs filmet, ugyanis fontos mondanivalója van. Ha csak Charles Dickens: Karácsonyi ének című regényéből indulunk ki (mert ugye ez az alapja a mesének), ami egy széles körben kedvelt mű, láthatjuk, hogy a Barbie mese hasonló életszemléletet mutat be a nézőknek. A pénz, a hírnév, a fényűzés eltörpül a figyelmesség és a szeretet mellett.
Persze, ez egy kissé modernebb, lebutított változata az eredetinek, de semmiképp sem mondhatjuk rá, hogy egy darab sz@r. Nyilván, nem fogja mindenkinek átadni a karácsonyi hangulatot, de számomra ez örök favorit marad. :)
És ha már Karácsony, meg kell említenem a Grincset, amit eddig másfélszer láttam. Azért másfélszer, mert tavaly Karácsonykor láttam egyszer egészben, idén meg csak a feléig (tudom, nem vagyok egyszerű eset). No, de lényeg, ami lényeg, hogy a Grincs is egy tanulságos, mulatságos és hihetetlenül aranyos mesefilm Jim Carrey fantasztikus játékával.

2. Kedvenc karácsonyi szín?
Ezüst-fehér. Olyan gyönyörűen mutat a fenyőnkön a sok ezüst-fehér dísz, a fehér fénysor és az ezüst színben sziporkázó girland.
Narancs, barna, sötétzöld. Ezek a színek jelennek meg az asztaldíszeinken és a koszorúnkon.

Tavalyi pizsi-szettem. :)
3. Szeretsz kiöltözni karácsonykor, vagy maradsz pizsiben?
Karácsonykor ha akarnék, sem tudnék sokáig aludni, ugyanis aznap már annyira be vagyok zsongva ettől a varázslatos ünneptől, hogy korán reggel már kukorékolok, mint egy kakas. :D
Így a pizsi elég gyorsan lekerül rólam, ám azt sem mondhatnám, hogy épp kiöltözök. Felveszek valami szép, de mégis egyszerű öltözéket: a lényeg: érezzem magam jól benne.

4. Ha csak egy valakinek vehetnél ajándékot, ki lenne az?
Akkor is megoldanám, hogy mindenkit meg tudjak lepni valami piciny aprósággal. Olyan nincs, hogy csak 1 embernek ajándékozok.

5. Este nyitod ki az ajándékot, vagy reggel?
Mi mindig is estefele nyitottuk ki az ajándékokat, olyankor gyűlik össze a család. Amíg kicsi voltam, Papám mindig elvitt délelőtt sétálni/szánkózni és mire hazaértünk, már a Jézuska meghozta a szép karácsonyfát. Mára már ez úgy zajlik le, hogy délelőtt segédkezek abban, amire Anyu megkér, (a fát sem a Jézuska hozza) és késő délután összegyűlik a család.

6. Építettél már mézeskalácsházat?
Még soha nem építettem mézeskalácsházat, de mézeskalácsot sem igen sütöttem ideáig. Nálunk nem szokás mézeskalácsot sütni, másféle sütiket készítünk. :)

7. Mit szeretsz csinálni a karácsonyi szünetben?
Gyönyörködni a karácsonyfában, rövid sétákat tenni, sütit enni, bekuckózni forró teával és filmezni/olvasni. A családommal lenni, meglepni azokat, akik fontosak számomra.

8. Mit kérsz karácsonyra?
Szerintem soha nem kértem semmit. De tényleg, a szüleim mindig kérdezték, hogy mit szeretnék, viszont soha nem kértem semmit - tudták, mi az, amire nagyon vágyom, amire szükségem van. Olyan is előfordult, hogy írtam egy könyves listát, amiket szerettem volna, de azokból a család többi tagja válogatott nekem. Ebben az évben sem volt téma a "Mit-kérsz-karácsonyra?".
Bár, annak nagyon örülnék, ha havazna egy kicsit december 24-én. :)

9. Kedvenc karácsonyi illat?
Szárított narancshéj és narancsba szurkált szegfűszeg illata.

10. Kedvenc karácsonyi étel?
A tradicionális kukoricás-rizs. :D
Gondolom nem épp erre a válaszra számítottatok, de nálunk már évek óta ez a menü sajttal-sonkával-gombával töltött hússal. Szeretem még a rántott halat és persze a süteményeket is.
Lehet, hogy valaki el sem tudja képzelni a Karácsonyt töltött káposzta és bejgli nélkül, de én boldogan megvagyok nélkülük.

11. Kedvenc karácsonyi emléked?
Kimondott kedvenc emlékem nincs. Minden évben az tesz a legboldogabbá, amikor a szeretteim arcára mosolyt, olykor örömkönnyeket csalok elő. Ezek a mosolyok számomra a legszebbek.

12. Kedvenc karácsonyi ajándékod?
Mindig azok az ajándékok a legszebbek számomra, amivel meg tudnak lepni, és amit tudom, hogy szívből adnak. Nem tudnék egyetlen egyet kiemelni, mert az évek során több szívhez szóló meglepetést kaptam. Tavaly például 4 kaktuszt is kaptam: kettő igazit (mindkettő kivirágzott), és kettő kaktusz-másolatot (egy kaktusz formájú párnát és egy szoborszerű kaktuszt).

13. Van saját karácsonyi hagyományod?
Ha számít, hogy teljesen eltérő ételeket eszünk a tradicionális menütől, akkor ez mondható saját hagyománynak. Más egyedi hagyományunkról nem tudok.

14. Milyen dísz kerül a karácsonyfád csúcsára?
Egy ezüstösen csillogó csillag csúcsdísz. #alliteráció

15. Mi volt a legőrültebb / legvadabb ajándékkívánságod gyerekként, amit sose kaptál meg?
Nem emlékszem, hogy lett volna ilyen.

16. Volt már részed igazi fehér karácsonyban?
Amikor kisgyerek voltam, akkor igen. Ilyenkor mentünk Papával szánkózni és nézni a befagyott tavon korcsolyázókat. Van is egy pici emlékfoszlányom arról, hogy a "magas dombról" nem mertem először lecsúszni, mert féltem, hogy leesek a szánkóról. Végül nagy bátran mégis nekivágtam a lejtőnek. Ezután szinte menni sem akartam, csak csúsztam és csúsztam, de a karácsonyfa és a Jézuska említése mégis rábírt, hogy hazainduljak. :)

17. Általában hol töltöd az ünnepeket?
Itthon, a családom körében. Szerencsére a rokonaim mind a városban élnek, így nem kell messzire mennem egy-egy találkozásért.

18. Melyik a kedvenc karácsonyi dalod?
Ha Karácsony, akkor hógömbök! :)

LAAAAST CHRISTMAS I GAVE YOU MY HEAAAART :D
Na jó, nem pont ez, de rengeteg kedvenc karácsonyi dalom van. A Wham! - Last Christmas című száma pedig örökzöld, mint a karácsonyi fenyő, így amikor csak meghallom, elkezdem énekelni az utánozhatatlanul gyönyörű borzasztó hangomon. Kedvelem Dean Martin és Frank Sinatra karácsonyi válogatását is, a hangjuk nagyon megnyugtató és varázslatos.
Az All I Want For Christmas Is You jöhet minden mennyiségben Mariah Carey-től, de akár a My Chemical Romance-től is. Utóbbit azoknak ajánlom, akik kedvelik a műfajt. ;) Ja, és ne feledkezzünk meg a 2010-es nagy kedvencemről, az akkori Coca Cola reklám zenéjéről. A Train - Shake Up Christmas egy bulis, jó hangulatú dal, amiről mindig az fog eszembe jutni, amikor kis 10 évesként néztem az aranyos reklámot. A klip nosztalgikus és imádni való.
Általában 1-2 órás karácsonyi lejátszáslistákat indítok a YouTube-on (már november vége óta ez a szitu). Nagy kedvencem alexrainbirdMusic, aki minden évszakhoz tökéletesen illő lejátszási listákat készít, továbbá Indie Folk Central is hangulatos, az ünnepet előidéző zenei válogatásokat tölt fel a csatornájára.
Idén fedeztem fel Michael Buble karácsonyi albumát, ami talán a legtökéletesebb választás az ünnepekre.
IDE kattintva meghallgathatjátok a YouTube-os karácsonyi lejátszási listámat.

19. Tudod a Mikulás rénszarvasainak a nevét?
Csak párat azt is angolul, a Rudolph The Red-Nosed Reindeer című számból. Viszont magyarul annyit tudok, hogy Rudolfon kívül van Táncos is, de mivel hajt a kíváncsiság, beillesztem ide az összes magyar nyelvű rénszarvast. :D
Én ezeket találtam: Táltos, Táncos, Pompás, Csillag, Üstökös, Íjas, Ágas, Villám és Rudolf. Hogy ez mennyiben releváns, azt már nem tudom. Viszont az Interneten az a feltételezés kering, hogy Rudolf feltehetően nőstény rénszarvas volt. Ha érdekel titeket a téma, a Mikulás Centrum oldalán IDE kattintva további információt találhattok erről a hírről.

20. Melyik karácsonyi hagyományt várod a legjobban?
Természetesen a karácsonyfa díszítést. :)

21. Igazi vagy műfenyőt állítasz?
Műfenyőt állítunk, több szempontból is: pénztárca hatékony megoldás és praktikus. Nem szeretjük a nagyon magas és nagyon alacsony fát sem, így egy 150 centis műfenyőnk van. Ha minden évben vennénk egy ekkora kivágott fát, nem lenne egyszerű elszállítani az otthonunkba.
Régebben nekünk is volt vágott fenyőnk és annak ellenére, hogy tudom, helyette másikat ültetnek nem szívesen állítok Karácsony ünnepén egy halott fát a szoba közepére. Mert ugye lényegében ami ki van vágva, az már halott. Amúgy volt földlabdás fenyőnk is, ami az ünnepek után ki lett ültetve. Sajnos 1-2 évnél nem éltek tovább ezek a gyökeres fenyők, így beruháztunk egy szép kis műfenyőre, ami már pár éve a karácsonyi ékünk.

22. Légy őszinte: mit szeretsz jobban, adni vagy kapni?
Őszinte leszek: adni és kapni is szeretek. Ennek ellenére adni jobban szeretek, mint kapni. Imádom a meglepetések készítésének/keresésének varázsát, az ajándékozottak mosolyát. Igaz, ami igaz, nem csak Karácsonykor kell szeretnünk másokat, de véleményem szerint ez az ünnep a csodákról szól, a mosolyokról és az önfeledt boldogságról. A mindennapok gyakori monotonitásából kilépve ez a rövid időszak a pihenés és a megkönnyebbülés ünnepe. Nap, mint nap látom a körülöttem élők sokszor boldogtalan, feszült, elcsigázott arcát, amit az életükben előforduló gondok és nehézségek okoznak. Úgy érzem, néha át kell törni ezen a szürke ködön, hogy felvidítsuk valamivel szeretteinket. A Karácsony a finom illataival és gyönyörű fényeivel tökéletes alkalom arra, hogy színt vigyünk családunk és barátaink életébe.
Nem az számít, mennyiért és mit veszünk/készítünk. Az a fontos, hogy az ajándékozott személynek örömöt okozzunk azzal, gondoltunk rá. :)

23. Melyik az a hely, ahová egyszer majd karácsonykor el szeretnél menni?
Engem nem vonz túlzottan a "karácsonyi vásár-feeling". Egyszer sétálok a városom kivilágított főterén, megcsodálom a fényeket és irány is a jó meleg fűtött szoba. :) Amúgy sem kedvelem a tömeget, a hideget meg főképp nem.

24. Jól vagy gyatrán csomagolsz?
Idén már csomagoltam egy ajándékot, akkor nagyon büszke voltam magamra, hiszen gondoltam, egész jó lett... aztán, amikor leültem Anyuval csomagolni ráébredtem, hogy borzasztóan gyatrán csomagolok. :D

25. Honnan tudtad meg az igazat a Mikulásról / Jézuskáról?
A Mikulás számomra mindig egy rejtély volt: akárhányszor találkoztam vele, máshogy nézett ki, na meg amikor egy ismerősöm beöltözött és felismertem a hangját az egy picit már meredek szituáció volt. A Jézuskát meg ha minden igaz, az egyik Mamám buktatta le, amikor 6 éves voltam. Mire iskolába kerültem, már nem hittem egyikben sem. Talán kicsit korán foszlott szét a varázslatos kép előttem, de úgy gondolom még mindig jobb, mintha felső tagozatban tudtam volna meg az igazat (mint egyik osztálytársam, aki 12-13 évesen tudta meg tőlünk, kitől is kapja az ajándékokat). Szerintem minél tovább hisznek a csodában a gyerekek, annál jobb, de azért az sem jó, ha túl későn tudják meg.

Ennyi lett volna ez a Karácsonyi Tag, én nagyon élveztem a kitöltését. Aki kedvet kapott hozzá, nyugodtan vigye és töltse ki, de akár hozzászólásban is leírhatjátok, Ti hogyan válaszoltatok volna az egyes kérdésekre. Minél több hagyományt, szokást és emléket osztunk meg egymással, annál jobb. ;)

Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Sikerekben Gazdag Újévet Kívánok! :)


Ajándékul itt hagyok egy Mr. Bean klasszikust karácsonyi kiadásban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése