2018. december 6., csütörtök

...jöjj el kedves Télapó!

Boldog Mikulás-ünnepet Mindenkinek! :)

Annyiszor csodáltam már meg a Pinterest és a kreatív bloggerek DIY posztjait (itt Poszátára gondolok, a Magamban beszélek blog művészlelkű írójáról, aki tavaly Karácsonykor is elkápráztatott saját kezűleg készített meglepetéseivel - ha még nem láttátok az alkotásait ITT lecsekkolhatjátok őket) szóóóóóval rengetegszer ámultam már el ezektől a szépséges ajándékoktól és idén úgy gondoltam én is megpróbálkozom valamivel.

Mivel ma van Miklós napja, - tehát a Télapó napja, aki csokit és virgácsot csempész a kicsik és nagyok kifényesített csizmájába - elhatároztam, hogy valamiféle mikulásos kreatív dolgot készítek. Pár olyan személyt szerettem volna ezzel meglepni, akik mellettem vannak/akikkel jóban vagyok és akik sokat segítettek az elmúlt időszakban. De mégis mi az a piciny dolog, amivel készültem? A továbbiakban megmutatom Nektek. :)
(Amúgy "Anyukám mikulása" minden évben hoz nekem virgácsot... ez idén sem maradt el. :D)

Az ihlet a Pinterestről jött, amit nagy unalmak közepette böngésztem, amikor is a szemem elé került ez a kis egyszerű, mégis szuper mikulásos-meglepitartó. (Ezt a nevet most adtam neki, mert ennél egyedibb nem jutott eszembe.)

A megihlető kép:

Valamit ugyanúgy készítettem el, mint ahogyan az a képen látható, de persze van, amit változtattam a kis Mikulásaimon.

Mi az, amire szükségünk lesz a kreálmányhoz?
- piros és fehér papír
- wc-papír guriga
- ragasztó
- fekete filc
- színesek
- ceruza (jelölni, olyan bénáknak, mint nekem)
- vatta (a vattapamacs jobb, mint a vattakorong, de én csak az utóbbiból tudtam gazdálkodni itthon)
- alkotási vágy, jókedv
- valamilyen jó kis karácsonyi zene (nálam egy 1 órás lejátszási lista szól éppen)


1. lépés:
A gurigákat (ha kell) méretre vágjuk, beragasztózzuk egy kisebb részen és elkezdjük körbetekerni rajta a piros színes papírt (előtte mérjük a papírt a gurigához, hogy ne ragasztáskor derüljön ki, ha a szükségesnél kisebb papírt vettünk kézbe).
Ezt szépen folytatjuk körbe. Mindig csak annyi ragasztót kenjünk, hogy az ne száradjon rá a gurigánkra!

2. lépés:
A felesleges részeket levágjuk, igazítunk a széleken. Miután ezzel megvagyunk, a guriga két végét behajtogatjuk (ahogyan az a 3. lépés képein látszik). Figyelem! Mindkét végét más irányból hajtogassuk be, hogy az egyik vége a Mikulás sapkája, a másik vége a Mikulás ruhájának szegélye/lába legyen! Ezt a műveletet a ragasztás előtt is elvégezhetjük, - az 1. pont előtt - hogy biztosan jól be lehessen hajtogatni őket.



3. lépés:
Az egyik végét összeragasztjuk, ez lesz a Télapónk alsó fele (:D). Így ha kis meglepetést teszünk a gurigába, az semmilyen körülmények között nem fog alul kiesni.
A felső részt nem ragasztjuk össze, hiszen ott tesszük bele az ajándékot (ha valaki nem rak bele semmit, akkor akár össze is lehet ragasztani, ez opcionális).



 Mindkét oldal behajtogatva.

4. lépés:
Elhelyezzük a Télapónkban az ajándékot. (Na jó, ez egy elég morbid mondat volt.)
Ez az ajándék lehet pici csoki, üzenet, mini használati tárgy (pl.: szájfény, ha lányról van szó), tehát igazából bármi, amit kiötlünk, a lényeg, hogy mosolyt csaljunk vele mások arcára. :)
Én pici csokit tettem a Télapóba. :D
5. lépés:
Filccel megrajzoljuk a Mikulás övét, kabátja gombjait és kezeit (ha ennél full-extrásabb Mikit szeretnénk, kiegészíthetjük más elemekkel is).
Kivágjuk a szakállát, ami egyben az arca is. Ha ezzel megvagyunk, megrajzoljuk a haja vonalát, az orrát, szemeit és a mosolygós/"ho-ho-ho"-t formáló száját.
Az arcát/szőrzetét ráragasztjuk a megfelelő helyre, ezt úgy csináljuk, hogy az arca felett a behajtogatott guriga vége csúcsos legyen (lásd: a képet lejjebb).
Már csak a sapkabojt hiányzik, amit vattából méretre tépünk/vágunk, kinek hogyan esik jól és felragasztjuk a csúcs tetejére.
Voilá, kész is az egyszerű-de-nagyszerű mikulásos-meglepitartó. :)


Ahogy az az utolsó képen is látszik, három kis Télapót készítettem. Méretükben, kinézetükben eltérnek, hisz épp ez teszi őket különlegessé. Nagyon élveztem a megalkotásukat, amin eléggé meglepődtem, mivel legutóbb talán nyolcadikban csináltam hasonlókat technika órán... meg is látszik, ugyanis a vágási technikámon lehetne még mit javítani. :D Majd talán abba is belejövök egyszer.

Ha csak pár Mikulást készítünk, 3/4 óra - 1 óra alatt kész is lehetünk velük, szóval annyira nem időigényes manőver ez.

Remélem tetszett Nektek ez a kis DIY bejegyzés, őszintén nem gyakran csinálok ilyet; csupán a közelgő Karácsony van rám ilyen hatással. :)

Kellemes készülődést kívánok az ünnepekre! :)

És ne felejtsünk el...
... Karácsonyi zenéket hallgatni! :D

2 megjegyzés:

  1. Sziaa:)))
    Na, látom eljutottál a cselekvésig az alkotásban (mindig írod hogy inspirállak meg ilyenek, de eddig még nem láttam tőled hasonlót). Nagyon cukik lettek a kis Télapók, remélem, tetszettek az ajándékozottaknak, mert nekem nagyon! :))
    Csak így tovább, remélem, lesz majd még ilyen ;)
    FMB

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa!:)
      Nagyon örülök, hogy tetszenek, magam is meglepődtem, hogy egész jóra sikeredtek. :D
      A reakciókból ítélve, mindannyiuknak tetszett a meglepi Mikulás: sikerült mosolyt csalnom az arcukra. Úgy gondolom, kellenek az ilyen pici dolgok a szürke hétköznapokba.:)
      Hihetetlen, de én is remélem, hogy csinálok majd hasonlót, mert nagyon élveztem elkészíteni őket+a bejegyzés megírását is.
      Kíváncsian várom, idén milyen karácsonyi kreatívságokkal állsz majd elő. ;)

      Törlés